Kalendarz
Czerwiec 2020
P W Ś C P S N
« Paź    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
Programy

cpcd

patronaty-wspolpraca-04

10363771_845293105510139_3959499988221230523_n

Prenumeruj-Goniec-ZP

postheadericon Programy Edukacyjne

” MAŁE I DUŻE PODRÓŻE PO WARSZAWIE “

Głównym założeniem programu „Małe i duże podróże po Warszawie” jest zapoznanie dzieci z legendami o Warszawie, które pozwolą dzieciom  przenieść się w podróż po stolicy i poznawać  najważniejsze symbole oraz zabytki Warszawy.
Cele programu:
  • wprowadzenie w świat literatury poprzez poznanie Legend Warszawskich :  „ Wars i Sawa”, „Bazyliszek”, „O Szabli Króla Zygmunta”
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania ze zrozumieniem
  • rozbudzanie zamiłowania do książek i wdrażanie zasad postępowania z książkami
  • zapoznanie    z   symbolami    charakterystycznymi   dla   Warszawy:     rzeką  Wisłą,  barwami żółto – czerwonymi,  Syrenką ( herbem  Warszawy )  i ciasteczkiem Wuzetką  
  • poznanie    wybranych   zabytków   Warszawy :   Zamku   Królewskiego         i  Kolumny Zygmunta
  • kształtowanie zdolności manualnych i plastycznych
  • rozbudzanie wyobraźni i aktywności twórczej
  • rozwijanie  umiejętności zgodnej pracy w grupie i zespole

 


 

PROGRAM AUTORSKI Z ZAKRESU EDUKACJI

MUZYCZNO – TANECZNEJ

(od tańca dawnego po współczesny)

„KRAINA TAŃCA”

 

Cele główne:
  • rozwijanie dziecięcych uzdolnień
  • zaspokajanie naturalnej potrzeby ruchu
  • kształtowanie zainteresowania różnymi formami tańca
 
Cele szczegółowe:
  • kształtowanie poczucia rytmu poprzez stosowanie różnych technik tanecznych
  • przekazanie treści patriotycznych przez poznanie cech i charakteru polskich tańców narodowych
  • odkrywanie własnych możliwości dziecka
  • podporządkowanie się umownym zasadom
  • rozwijanie indywidualnych zdolności każdego dziecka
  • doskonalenie sprawności
  • udział w programach z różnych okazji w przedszkolu i w środowisku lokalnym
  • rozwijanie umiejętności prezentowania swoich osiągnięć przed szerszą publicznością

Przedszkolny program edukacji kulturalnej

Przedszkola nr 421 na lata 2018-2020
 
Cele programu:
  • Wychowanie dzieci do aktywnego uczestnictwa we współczesnym życiu kulturalnym;
  • Przygotowanie do umiejętności czytania sztuki, poprzez obcowanie z jej wytworami;
  • Zaangażowanie w procesy upowszechniania kultury;
  • Wzbogacanie osobowości poprzez postrzeganie świata i ludzi za pomocą form przypisanym zmysłom: obrazu, dźwięku, zapachu, dotyku, przestrzeni, słowa;
  • Rozbudzanie odczuć, wyobraźni, a także potrzeby ekspresji w wyrażaniu siebie;
  • Ukierunkowanie na czerpanie radości i zadowolenia z udziału w procesie twórczym;
  • Budowanie u dzieci pewności siebie i wiary we własne możliwości;
  • Kształtowanie upodobań estetycznych oraz umiejętności dokonywania wyboru zgodnego z własnymi odczuciami i upodobaniami;
  • Budowane wrażliwości na drugiego człowieka, inteligencji emocjonalnej, umiejętności pozytywnego wyrażania opinii w kontaktach interpersonalnych;
  • Kształtowanie postawy szacunku wobec wytworów działań twórczych innych osób;
  • Budowanie stałej współpracy przedszkola z instytucjami kulturalnymi;
  • Podnoszenie jakości edukacji kulturalnej w przedszkolu.

 


Muzykoterapia w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym

Głównym założeniem programu własnego jest ukształtowanie w dziecku pozytywnej motywacji do muzyki. Rozbudzenie w dziecku świadomości muzycznej poprzez działania różnymi technikami muzycznymi takimi jak:
  • ciszę,
  • słuchanie muzyki,
  • grę na instrumentach,
  • tworzenie muzyki i taniec.
Uczestnictwo w tego rodzaju zajęciach, to nie tylko rozrywka, ale również sposób na stres, dobre samopoczucie, radość, odprężenie umysłu, refleksji, a równocześnie aktywna forma spędzenia wolnego czasu.


Przedszkolak w Ogrodzie

CELE OGÓLNE:
  • Poszerzanie wiedzy dzieci w zakresie etapów rozwoju roślin w kącikach przyrody, a także w środowisku naturalnym.
  • Określanie zmian zachodzących w przyrodzie wraz ze zmianą pory roku.
  • Doskonalenie obserwacji, porównywania i analizowania podczas zajęć oraz zabaw badawczych.
  • Rozwijanie umiejętności racjonalnego korzystania z zasobów przyrody.
  • Kształtowanie szacunku do roślin i zwierząt.
  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
  • Wzbogacenie słownictwa przyrodniczego.

 


PROGRAM ROZWIJANIA KOMUNIKACJI U DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM

Cele programu:
  • nabycie umiejętności prawidłowego komunikowania się z innymi, rozwiązywania sytuacji konfliktowych w sposób nastawiony na współpracę, przestrzegania ustalonych zasad,
  • wyrabianie samodzielności i umiejętności współdziałania i działania na rzecz innych,
  • wzmocnienie własnej wartości, odporności emocjonalnej i otwartości w kontaktach z innymi,
  • rozładowanie negatywnych emocji i niwelowanie agresji,
  • wyrabianie samodzielności i umiejętności współdziałania i działania na rzecz innych,
  • wzmocnienie własnej wartości i otwartość w kontaktach z innymi,
  • wyrównanie różnic i perspektyw dobrego startu do szkoły w zakresie komunikowania społecznego,
  • podniesienie jakości przedszkola w zakresie zapobiegania konfliktów między dziećmi i niwelowanie tym samym potencjalnych niepowodzeń w dalszym ich kształceniu.