Kalendarz
Czerwiec 2020
P W Ś C P S N
« Paź    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
Programy

cpcd

patronaty-wspolpraca-04

10363771_845293105510139_3959499988221230523_n

Prenumeruj-Goniec-ZP

postheadericon Grupa II Misie

images

W roku szkolnym 2019/2020

Wychowawcy:

p. Elżbieta Briegmann

p. Agnieszka Zielińska

 

 

Drodzy Rodzice!

0d 13 marca na portalu iprzedszkole znajdziecie Państwo “zadania specjalne” :) czyli propozycje zabaw i aktywności dla naszych przedszkolaków.

Serdecznie zachęcamy do skorzystania z przygotowanych przez nas materiałów. 

GRONO PEDAGOGICZNE PRZEDSZKOLA 421 

 

TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC MAJ 2020 R.

 

NA MAJOWEJ ŁĄCE

WSZYSTKO MOŻE BYĆ MUZYKĄ

MAMA TATA I JA

 

Zamierzenia na miesiąc maj:

Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych. Rozpoznawanie i nazywanie  niektórych roślin i zwierząt     zamieszkujących łąkę. Wskazanie roli jaką pełnią w przyrodzie.

Rozbudzenie zainteresowań muzyką, zapoznanie z wybranymi instrumentami muzycznymi: nazwą, wyglądem i   dźwiękiem.  Omówienie  roli   dyrygenta  w  orkiestrze  ( dyrygowanie,  przygotowanie orkiestry).  Zachęcenie   dzieci  do  śpiewania  poznanych   piosenek,   grania   na    instrumentach oraz  innych  przedmiotach   wydających  dźwięki.  Ukazanie  znaczenia    muzyki   dla   człowieka:  rozrywka,  relaks,  praca.

Uświadamianie   dzieciom   roli  rodziców  w  życiu  dzieci,  kształtowanie  szacunku  do   rodziców     i podejmowanych przez nich obowiązków. 

Prowadzenie  w  ogrodzie hodowli  i obserwacji różnorodnych roślin,  pielęgnacja rabaty kwiatowej, uprawianie ziół, warzyw i owoców.

Wskazywanie różnic i podobieństw 1-3 różnic (3l ), 1-5 różnic (4l )

Liczenie w dostępnym zakresie 1-3 i więcej (3l ) i 1-5 i więcej (4l )

Zabawy z figurami geometrycznymi (3-4 l)

 

TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC KWIECIEŃ 2020 R.

 

WIELKANOC

PRACA ROLNIKA

DBAMY O NASZĄ PLANETĘ

TAJEMNICE KSIĄŻEK

 

Zamierzenia na miesiąc kwiecień :

Poznanie  polskich zwyczajów i  tradycji związanych z Wielkanocą. Rozumienie określeń:  pisanka, kraszanka,  święconka. Przybliżenie dzieciom  tradycji  malowania   jajek   i  święcenia   pokarmów  w  wielką sobotę.

Zapoznanie  z  pracą  rolnika i  czynnościami  jakie  wykonuje.Poznanie  produktów, które powstają  z  mleka  i   rozumienie   znaczenia   jedzenia    nabiału    dla    zachowania    zdrowia.    Rozwijanie   mowy   i   koncentracji  uwagi, podczas opowiadania  historyjki  obrazkowej  zgodnie  z chronologią zdarzeń używając  określeń: na początku, potem, na końcu.

Wdrażanie do utrzymywania porządku w swoim otoczeniu. Rozwijanie  poczucia  odpowiedzialności za przyrodę,  wskazywanie właściwych i niewłaściwych zachowań wobec przyrody. Poznanie pojęcia ekologia. Tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez eksperymentowanie.

Kształtowanie   umiejętności  wypowiadania  się  na  temat ulubionych  książek. Poznanie  określeń:  okładka,  strona, kartka,  księgarnia.  Rozwijanie  zainteresowania książkami.

Rozwijanie motoryki małej, sprawności manualnej i inwencji twórczej .Kształtowanie umiejętności wykorzystywania różnych materiałów w pracach plastycznych.

Porównywanie liczebności zbiorów: w zakresie 1-3 i więcej (3l) i 1-5 i więcej (4l) .

Utrwalanie klasyfikowania przedmiotów według jednej cechy (3l) i dwóch cech (4l) .

 

 

TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC MARZEC 2020 R.

 

W MARCU JAK W GARNCU

PORZĄDKI W OGRODZIE

WITAJ,  WIOSNO!

ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU .

 

Zamierzenia na miesiąc marzec :

Zapoznanie   z   charakterystycznymi   zjawiskami atmosferycznymi   występującymi    w  okresie  przedwiośnia. Posługiwanie  się  nazwami  zjawisk atmosferycznych: deszcz, wiatr, słońce, śnieg. Rozumienie konieczności dostosowania ubrania do temperatury otoczenia.

Poznanie  pracy ogrodnika, jego wyglądu  i akcesoriów; podawanie nazw przyborów do sprzątania ogrodu.  Wdrażanie do  wykonywania  prostych   prac  porządkowych  w  ogródku  przedszkolnym, grabienie, przekopywanie grządek, sianie.

Dostrzeganie w otoczeniu oznak wczesnej wiosny – rozpoznawanie i podawanie nazw pierwszych  przejawów   wiosny.   Zapoznanie  z   wyglądem  i  nazwami  pierwszych    wiosennych   kwiatów: przebiśniegów, krokusów, tulipanów, hiacyntów.

Kształtowanie  umiejętności  rozróżniania  i  podawania  nazw zwierząt  hodowlanych  i  ich  domów.   Rozpoznawanie  i  podawanie  nazw  zwierząt  dorosłych  i  młodych:  koń – źrebak,  krowa – cielak,  świnia – prosiak,  kura – kurczak. Kształtowanie  umiejętności  łączenia  w  pary  zwierząt dorosłych   i młodych.

Rozwijanie  aparatu  mowy  poprzez  ćwiczenia  dźwiękonaśladowcze.  Ćwiczenia  mięśni  narządów  mowy  na zgłoskach: mu, me, be, hau, miau, iha, ko, kwa.

Klasyfikowanie  przedmiotów według jednej cechy (3l).

Przeliczanie  elementów w zbiorze w zakresie:  1-3 i więcej (3l),  1-5 i więcej (4l).

 

TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC LUTY 2020 R.

 

BALE, BALE W KARNAWALE

W DAWNYCH CZASACH

BAŚNIE, BAJKI, LEGENDY

WYNALAZKI

 

Zamierzenia na miesiąc luty :

Czerpanie radości ze wspólnej zabawy na balu karnawałowym. Wdrażanie dzieci do przestrzegania reguł  podczas zabaw. Rozumienie pojęć:  karnawał i maska karnawałowa. Rozwijanie pomysłowości podczas ozdabiania  masek karnawałowych.

Zapoznanie z legendą warszawską „O szabli Króla Zygmunta”.

Rozbudzanie zainteresowań podczas oglądania książek z dinozaurami. Uczestniczenie w zabawach badawczych : prowadzenie obserwacji, określanie fizycznych właściwości węgla i soli. Rozwijanie zainteresowania książką jako źródłem informacji. Poznanie historii powstania :  żarówki, telefonu oraz roweru.

Poznanie   zasad   korzystania   z   książek i rozumienie   potrzeby   dbania   o  nie.    Rozpoznawanie    i nazywanie  bohaterów znanych bajek: Czerwony Kapturek, Jaś i Małgosia, Kopciuszek. Wyrażanie ekspresji twórczej podczas odgrywania ról  teatralnych.

Ćwiczenie  spostrzegawczości słuchowej podczas rozpoznawania dźwięków  i podawania nazw przedmiotów które je wydają.

Rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych: koła, prostokąta i trójkąta [3l. i 4l.].

Ćwiczenie umiejętności liczenia w zakresie  1–3 [3l.] oraz 1-5 [4l.].

Nabywanie  umiejętności tworzenia zbiorów. Klasyfikowanie przedmiotów według: jednej cechy [3l.]  oraz dwóch cech  [4l.].

Kształtowanie umiejętności układania rytmów z  dużych i małych elementów [3l. i 4l.].

 

TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC STYCZEŃ 2020 R.

 

WITAMY NOWY ROK

ŚWIĘTO BABCI I DZIADKA

WARSZAWA MOJE MIASTO 

CO MOŻNA ROBIĆ ZIMĄ?     

                                                                                                                                                                                                                                 

Zamierzenia na miesiąc styczeń :

Zapoznanie   z   tradycjami   Nowego   roku.   Kształtowanie   umiejętności   dostrzegania   regularności  i następstw pór roku. Rozpoznawanie charakterystycznych cech dla poszczególnych pór roku. określanie czasu trwania różnych czynności np. zakładania  butów itp. 

Dostrzeganie ważnej roli dziadków w życiu dzieci. Wdrażanie do okazywania szacunku wobec osób starszych. Przygotowywanie niespodzianek z okazji święta dziadków.

Poznanie miasta Warszawy – ważniejszych miejsc, legend, herbu, zabytków wyróżniających ją od innych miast Polski.

Wiązanie zmian zachodzących w przyrodzie z aktualną porą roku. Rozumienie konieczności zabezpieczania się przed mrozem. Eksperymentowanie ze śniegiem i lodem – poznawanie właściwości śniegu i lodu. Posługiwanie się określeniami: zimny, mokry, miękki (3-4 l.)

Poznawanie zimowych dyscyplin sportowych, zasad bezpieczeństwa podczas ich uprawiania. Posługiwanie się nazwami zimowego sprzętu sportowego: sanki, narty, łyżwy ( 3-4 l.)

Prowadzenie obserwacji przyrody w czasie spaceru. Określanie cech zimowej pogody. Obserwowanie płatków śniegowych w ogrodzie.

Rozumienie zwrotów: unoszą się – lecą do góry, opadają –lecą na dół, wirują – kręcą się wkoło (3-4 l.)

Porównywanie kształtów, łączenie takich samych elementów w pary (3 l.)

Posługiwanie się nazwami kolorów podstawowych i pochodnych (3-4 l.)

Klasyfikowanie wg jednej cechy (3l.)