Kalendarz
Wrzesień 2018
P W Ś C P S N
« Sie    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Programy

cpcd

patronaty-wspolpraca-04

10363771_845293105510139_3959499988221230523_n

Prenumeruj-Goniec-ZP

postheadericon Grupa IV Sowy

 

Podobny obraz

W roku szkolnym 2018/2019

Wychowawcy:

p. Justyna Filipska

p. Elżbieta Łysoń

 

 

 

 

TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC WRZESIEŃ:

I. To jestem ja

II. Moja grupa

III. Moja droga do przedszkola

IV. Idzie jesień…przez las, park

 

 

ZAMIERZENIA NA MIESIĄC WRZESIEŃ:

1.  Zachęcanie dzieci do wypowiadania się na swój temat. Zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice w wyglądzie.
2. Rozpoznawanie zapisu swojego imienia i imion kolegów i koleżanek (czytanie globalne).
3. Kształtowanie umiejętności współżycia w grupie opartej na życzliwości, współpracy i przyjaźni.
4. Kształtowanie właściwych nawyków w zakresie prawidłowego, bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym.
 5. Poznawanie i utrwalanie znajomości numerów telefonów alarmowych.

 

 

KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH

• Kształtowanie świadomości własnego ciała (nazywanie części ciała, wyprowadzanie kierunków od osi ciała, wprowadzanie umów typu: lewa, prawa, góra dół, przód, tył – (5 latki). Dostrzeganie osi symetrii swojej sylwetki, różnicowanie lewej i prawej strony, posługiwanie się umowami typu: lewa, prawa, z przodu, z tyłu, itp. (6 latki).
• Kształtowanie umiejętności liczenia w możliwie szerokim zakresie, ale odpowiednio do możliwości umysłowych dzieci. Wyodrębnianie obiektów do policzenia, ile ich może być (5 latki). Doprowadzanie do sprawnego liczenia i rozróżniania błędnego liczenia od poprawnego na różnorodnych przedmiotach.( 6 latki).
• Liczenie w możliwie szerokim zakresie i wsłuchiwanie się w rytm, melodię liczebników dla dostrzeżenia regularności liczebników układu pozycyjnego. (5 latki). Korzystanie z dostrzeżonych regularności dla rozszerzenia zakresu liczbowego (6 latki).
• Wyodrębnianie kształtu cech przedmiotów i nazywanie go np. kwadratowe – kwadrat, prostokątne, okrągłe, trójkątne, itp. (5 latki). Ustalanie na poziomie intuicji, czym jest kwadrat, trójkąt, prostokąt i koło (6 latki).
• Układanie szlaczków zgodnie ze słowną instrukcją. (5 – 6 latki).