Kalendarz
Czerwiec 2020
P W Ś C P S N
« Paź    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
Programy

cpcd

patronaty-wspolpraca-04

10363771_845293105510139_3959499988221230523_n

Prenumeruj-Goniec-ZP

postheadericon Grupa IV Sowy

Podobny obraz

W roku szkolnym 2019/2020

Wychowawcy:

p. Marta Białek

p. Emilia Grzymała 

 

 

Drodzy Rodzice!

0d 13 marca na portalu iprzedszkole znajdziecie Państwo “zadania specjalne” :) czyli propozycje zabaw i aktywności dla naszych przedszkolaków.

Serdecznie zachęcamy do skorzystania z przygotowanych przez nas materiałów. 

GRONO PEDAGOGICZNE PRZEDSZKOLA 421 

 

 


TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC MAJ:
1. POLSKA TO MÓJ DOM
2. ŁĄKA W MAJU
3. ŚWIĘTO RODZICÓW
ZAMIERZENIA NA MIESIĄC MAJ:
1. Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej, utrwalenie polskich symboli narodowych; zapoznanie z monetami i banknotami.
2. Wielozmysłowe poznawanie łąki wiosną, rozpoznawanie kwiatów, ziół i zwierząt – mieszkańców łąki.
3. Uświadomienie ważnej roli rodziców w życiu dziecka.
4. Porównywanie liczebność i wartość zbiorów monet; układnie liczby w kolejności rosnącej.
5. Utrwalanie kierunków: prawo, lewo.
6. Utrwalanie liczb i znaków matematycznych oraz umiejętności dokonywania obliczeń.
7. Utrwalenie figur geometrycznych, odwzorowywanie układu przestrzennego na płaszczyźnie.
8. Przeliczanie elementów, układanie prostych działań matematycznych.
9. Utrwalenie kroków Poloneza – zajęcia muzyczne (Program autorski: ,,Kraina Tańca”).

TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC KWIECIEŃ:
1. WIELKANOC ZA PASEM
2. PRACA ROLNIKA
3. DBAMY O NASZĄ PLANETĘ
4. TAJEMNICE KSIĄŻEK
ZAMIERZENIA NA MIESIĄC KWIECIEŃ:
1. Zapoznanie z tradycją Świąt Wielkanocnych, utrwalenie nazw i symboliki elementów święconki – praca zdalna.
2. Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw roślin rosnących na polu, doskonalenie chwytu pęsetowego i motoryki małej.
3. Kształtowanie właściwych nawyków dotyczących ochrony środowiska naturalnego, utrwalenie umiejętności segregacji śmieci.
4. Rozbudzanie zainteresowań czytelniczych, kształtowanie poszanowania dla książek.
5. Klasyfikowanie ze względu na wysokość, grubość, ciężar, porównywanie liczebności zbiorów.
6. Kształtowanie pojęcia mierzenia wody.
7. Powtarzanie sekwencji poprzez kontynuowanie rytmu.
8. Zapoznanie z tańcem: „Polonez„- /Program „Kraina tańca” – zajęcia muzyczno-taneczne/.

TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC MARZEC:
1. MARCOWA POGODA
2. ZWIERZĘTA Z DŻUNGLI I SAWANNY
3. ZWIERZĘTA NASZYCH PÓŁ I LASÓW
4. WIOSENNE PRZEBUDZENIE
ZAMIERZENIA NA MIESIĄC MARZEC:
1. Zapoznanie z kontynentem afrykańskim oraz wybranymi zwierzętami zamieszkującymi ten kontynent.
2. Wzbogacanie wiadomości na temat życia i zwyczajów zwierząt mieszkających w lesie.
3. Poznawanie zjawisk atmosferycznych oraz obserwacja pogody marcowej. Poszukiwanie zwiastunów wiosny poprzez wycieczki i spacery.
4. Kształcenie postawy badawczej, poznanie właściwości ziemi piasku, wzbogacania wiedzy na temat kwiatów doniczkowych i zasad ich pielęgnacji.
5. Poprawnie stosuje nazwy liczebników porządkowych w zakresie 6, w zabawie ruchowej wskazuje proponowane liczby.
6. Rozpoznaje cyfry od 0 do 10, szereguje cyfry rosnąco.
7. Rozwiązuje proste działania matematyczne w zakresie 10.
8. Liczy w zabawie, segreguje.
9. Odejmuje i dodaje obiekty.

TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC LUTY:
1. BALE, BALE W KARNAWALE
2. BAŚNIE, BAJKI, LEGENDY
3. W DAWNYCH CZASACH
4. WYNALAZKI
ZAMIERZENIA NA MIESIĄC LUTY:
1. Poszerzanie wiedzy dzieci na temat karnawału. Integracja grupy podczas balu karnawałowego, rozwijanie umiejętności muzycznych.
2. Rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego na podstawie baśni, odróżnianie elementów realnych od fikcyjnych. Przypomnienie polskich legend i ich bohaterów.
3. Rozbudzanie zainteresowań prehistorycznych, doskonalenie poszukiwania informacji w różnych źródłach.
4. Kształtowanie umiejętności rozpoznawania przedmiotów za pomocą różnych zmysłów, rozwijanie świadomości funkcji komputera i Internetu oraz związanych z tym zagrożeń.
5. Klasyfikowanie ze względu na kolor, porównywanie liczebności zbiorów.
6. Przeliczanie o ile mniej, o ile więcej elementów w zbiorze.
7. Powtarzanie sekwencji kontynuując rytm.
8. Utrwalenie kroków Polki – ”Kraina tańca „ zajęcia muzyczno-taneczne (utrwalanie kroków Polki).

TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC STYCZEŃ:
1. CO MOŻNA ROBIĆ ZIMĄ
2. ŚWIĘTO BABCI I DZIADKA
3. ZIMOWE MISTRZOSTWA SPORTOWE
ZAMIERZENIA NA MIESIĄC STYCZEŃ:
1. Poszerzanie wiedzy dzieci na temat obszarów polarnych, doskonalenie umiejętności wykonywania prostych eksperymentów i doświadczeń.
2. Kształtowanie zdolności plastycznych, przygotowywanie podarunków dla dziadków. Wzbudzanie szacunku do osób starszych
3. Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw zimowych dyscyplin sportowych. Poszerzanie wiedzy dzieci o sylwetki wybitnych sportowców biorących udział w zimowych mistrzostwach sportowych oraz doskonalenie umiejętności dostrzegania różnic i podobieństw.
4. Szereguje przedmioty zgodnie z wielkością.
5. Odwzorowuje, przelicza, ćwiczy koordynację wzrokowo-ruchową, percepcję słuchową i wzrokową oraz umiejętności grafomotoryczne.
6. Dokonuje dzielenia po równo oraz dzielenia po ileś.
7. Rozumie i kontynuuje rytm.
8. Przelicza brakujące elementy.
9. Utrwalenie i próba łączenia poznanych kroków Polki – Kraina Tańca.