Kalendarz
Czerwiec 2020
P W Ś C P S N
« Paź    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
Programy

cpcd

patronaty-wspolpraca-04

10363771_845293105510139_3959499988221230523_n

Prenumeruj-Goniec-ZP

postheadericon Grupa III Tygryski

tygrys_8

W roku szkolnym 2019/2020

Wychowawcy:

p. Katarzyna Kalinowska

p. Justyna Filipska



 

Drodzy Rodzice!

0d 13 marca na portalu iprzedszkole znajdziecie Państwo “zadania specjalne” :) czyli propozycje zabaw i aktywności dla naszych przedszkolaków.

Serdecznie zachęcamy do skorzystania z przygotowanych przez nas materiałów. 

GRONO PEDAGOGICZNE PRZEDSZKOLA 421 

 

TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC KWIECIEŃ:

WIELKANOC -praca zdalna

PRACA ROLNIKA – praca zdalna

DBAMY O PRZYRODĘ

POLSKA TO MÓJ DOM

ZAMIERZENIA NA MIESIĄC KWIECIEŃ:

Kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami Wielkanocy. Zapoznanie ze zwyczajem zdobienia jajek. Zwrócenie uwagi na charakterystyczne ciasta.

Zapoznanie z pracą rolnika. Wskazywanie ludzi różnych zawodów którzy przyczyniają się do  powstania chleba: rolnik, młynarz, piekarz, sprzedawca. Poznanie etapów powstawania chleba.

Poznawanie sposobów ochrony środowiska. Uświadomienie konieczności segregowania odpadów i ich ponownego przetwarzania.

Pogłębianie wiedzy na temat Warszawy – stolicy, w której żyjemy.

Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej poprzez zabawy z Batii Strauss oraz elementami muzykoterapii.

Łączenie czynności i ich skutków, ustalanie kolejności tych czynności – poprzez eksperymentowanie. /wg programu ,,Jestem małym Einsteinem”/.

Liczenie na palcach. Wykorzystywanie elementów kodowania do zadań tematycznych. /Program: ,,Przedszkolaki programują”/.

 

 

 

ZAMIERZENIA NA MIESIĄC MARZEC 2020

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1. Lecimy w kosmos

2. Wiosna idzie wielkimi krokami

3. Zwierzęta świata

Wie jak wygląda kosmos i Układ Słoneczny; rozpoznaje wybrane planety Układu Słonecznego i określa ich wygląd i wielkość.

Dostrzega zjawiska atmosferyczne związane z aktualną porą roku: wiosną. Zna znaczenie wody dla życia organizmów na Ziemi. Wie jak należy dbać o rośliny hodowane w kąciku przyrodniczym.

Poznanie wybranych gatunków zwierząt żyjących na świecie. Zachęcanie do dbania o zwierzęta.

Kształtowanie pojęć matematycznych:

– Stosuje określenia większy, mniejszy etc.

– Zna figury geometryczne: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt.

– Odmierza wodę za pomocą różnych przedmiotów; określa ilość wody za pomocą określeń więcej, mniej oraz za pomocą litra.

– Przelicza elementy w dostępnym zakresie; wykonuje proste działania na konkretach.

ZAMIERZENIA NA MIESIĄC LUTY 2020

TEMATY KOMPLEKSOWE:

1. BAŚNIE, BAJKI, BAJECZKI

2. W KRAINIE MUZYKI

3. POZNAJEMY ZAWODY

ZAMIERZENIA:

1. Wzbudzanie zainteresowania literaturą, rozwijanie zainteresowań czytelniczych, uwrażliwianie na piękno i bogactwo literatury. Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat ulubionych bohaterów literackich.

2. Rozpoznawanie wybranych instrumentów oraz słuchanie muzyki filmowej, poważnej, o różnym tempie, dynamice i nastroju. Rozwijanie umiejętności kontrolowania tonu i głośności mówienia

3. Zapoznanie z wybranymi zawodami, poznanie zawodów wykonywanych przez rodziców.

4. Kształtowanie umiejętności przeliczania obiektów w zbiorach i określania, w którym jest mniej, więcej i tyle samo. Układanie rytmów z figur geometrycznych

5. Rozwijanie umiejętności społecznych poprzez zabawy parateatralne i dramowe z wykorzystaniem muzyki Batti Strauss oraz elementów muzykoterapii według programu ,,Zabawy muzyczno ruchowe z Batti Strauss”.

6. Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie. Wdrażanie do umiejętności zakończenia rozpoczętej pracy – przełamywanie barier typu „nie umiem”. Według innowacji pedagogicznej ,,Dzieciaki programują”.

                                                                                      

ZAMIERZENIA NA MIESIĄC STYCZEŃ 2020

 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. Witamy Nowy Rok
  2. Święto Babci i Dziadka
  3. Co można robić zimą

 

Utrwalanie nazw pór roku, nazw miesięcy i dni tygodnia. Uświadomienie dzieciom następstwa czasu oraz powtarzalności kolejnych dni tygodnia, miesięcy i pór roku.
Kształtowanie postawy szacunku wobec osób starszych. Wzmacnianie więzi rodzinnych oraz umiejętności panowania nad emocjami.
Dostrzeganie zjawisk atmosferycznych związanych z aktualną porą roku: zimą. Poszerzanie wiedzy
o otaczającym świecie- badanie właściwości śniegu i lodu. Zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas zimowych zabaw.

– prawidłowo odwzorowuje rytm
– prawidłowo nazywa figury geometryczne
– rozróżnia stronę lewą i prawą
– orientuje się w schemacie własnego ciała
– potrafi dopasować trop do danego zwierzęcia
– prawidłowo liczy w zakresie 6