Kalendarz
Czerwiec 2020
P W Ś C P S N
« Paź    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
Programy

cpcd

patronaty-wspolpraca-04

10363771_845293105510139_3959499988221230523_n

Prenumeruj-Goniec-ZP

postheadericon Grupa I Krasnoludki

krasnoludki w kole

W roku szkolnym 2019/2020

Wychowawcy:

p. Bożena Łuczak

p. Marta Białek

p. Anna Szymanek

 

 

Drodzy Rodzice!

0d 13 marca na portalu iprzedszkole znajdziecie Państwo “zadania specjalne” :) czyli propozycje zabaw i aktywności dla naszych przedszkolaków.

Serdecznie zachęcamy do skorzystania z przygotowanych przez nas materiałów. 

GRONO PEDAGOGICZNE PRZEDSZKOLA 421 

 

 

TEMATY KOMPLEKSOWE NA MAJ 2020 r.

1. NA MAJOWEJ ŁĄCE

2. TAJEMNICE KSIĄŻEK

3. MAMA TATA I JA

ZAMIERZENIA NA MAJ

Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych. Rozpoznawanie i nazywanie niektórych roślin i zwierząt i zamieszkujących łąkę. Wskazanie roli jaką pełnią w przyrodzie.

Rozbudzenie zainteresowań książką, wyrobienie pozytywnego stosunku do książki jako źródła wiedzy. Zapoznanie dzieci z przeznaczeniem zakładki do książki. Przybliżenie zawodów ludzi, którzy pracują przy powstaniu książki.

Uświadamianie dzieciom roli rodziców w życiu dzieci, kształtowanie szacunku do rodziców i podejmowanych przez nich obowiązków.

Uważne słuchanie, kiedy mówią inni, bez przerywania. (Program rozwijania komunikacji u dzieci w wieku przedszkolnym).

Wskazywanie różnic i podobieństw na ilustracji.

Liczenie w zakresie 3 i więcej.

Zabawy z figurami geometrycznymi.

Zabawy z dniami tygodnia.

 

 

Zapraszamy do wspólnego zrobienia króliczka ze skarpetki 

 

 

     

  

   

  Dziękujemy i życzymy miłej zabawy :) 

(pomysł na zabawę będzie wysłany na iprzedszkolu) 

 

 

 

TEMATY KOMPLEKSOWE NA KWIECIEŃ 2020:

WIELKANOC

ŚWIĘTO ZIEMI

JESTEŚMY DOBRYMI KOLEGAMI, KOLEŻANKAMI

Zamierzenia  na miesiąc kwiecień

Poznanie i podtrzymywania tradycji i zwyczajów związanych ze świętami wielkanocnymi np. ozdabianie pisanek, oblewanie się wodą.

Kształtowanie postaw pro-ekologicznych. Dostrzeganie właściwych i niewłaściwych zachowań człowieka wobec przyrody. Zapoznanie dzieci z segregacją śmieci.

Przestrzeganie zwyczajów zgodnego współżycia i współdziałania w grupie. Poznawanie różnych uczuć i emocji oraz sposobów ich wyrażania. Określanie, które emocje powodują radość a które smutek. (Program rozwijania komunikacji u dzieci w wieku przedszkolnym).

Rozpoznawanie i nazywanie kolorów.

Zabawy z figurami geometrycznymi.

Przeliczanie w zakresie 3 i więcej.

Utrwalanie kierunków: do przodu, do tyłu.

 

TEMATY KOMPLEKSOWE NA MARZEC 2020:

W MARCU JAK W GARNCU

PORZĄDKI W OGRODZIE

WITAJ, WIOSNO!

ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU

 

Zamierzenia na miesiąc marzec :

Zapoznanie z charakterystycznymi zjawiskami atmosferycznymi występującymi w okresie przedwiośnia. Posługiwanie się nazwami zjawisk atmosferycznych: deszcz, wiatr, słońce, śnieg.

Obserwacje przyrodnicze w ogrodzie. Poznanie pracy ogrodnika, jego wyglądu i narzędzi ogrodniczych. Wdrażanie do wykonywania prostych prac porządkowych w ogródku przedszkolnym, grabienie, przekopywanie grządek, sianie.

Dostrzeganie i wskazywanie oznak wczesnej wiosny. Zapoznanie z wyglądem i nazwami pierwszych wiosennych kwiatów: przebiśniegów, krokusów, tulipanów, hiacyntów.

Rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka. Kształtowanie umiejętności rozróżniania zwierząt dorosłych i młodych: koń – źrebak, krowa – cielak, świnia – prosiak, kura – kurczak. ich domów.

Radzenie sobie z własnymi emocjami oraz kontrolowanie zachowań (niwelowanie zachowań agresywnych), powstrzymywanie emocji w zabawach typu Naburmuszona żaba, Pomidor. (Program rozwijania komunikacji u dzieci w wieku przedszkolnym)

Kształtowanie umiejętności łączenia w pary zwierząt dorosłych i młodych. Dostrzeganie regularności i kończenie rozpoczętego rytmu.

Rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.

 

TEMATY KOMPLEKSOWE NA LUTY 2020 :

 BAŚNIE, BAJKI I LEGENDY

WSZYSTKO MOŻE BYĆ MUZYKĄ

 IDZIE LUTY OBUJ CIEPŁE BUTY

Zamierzenia na miesiąc Luty:

Rozwijanie zainteresowań książką. Uwrażliwianie na piękno dobra i brzydotę zła w literaturze.

Rozbudzenie zainteresowań muzyką, zapoznanie z wybranymi instrumentami muzycznymi: nazwą, wyglądem i dźwiękiem. Omówienie roli dyrygenta w orkiestrze (dyrygowanie, przygotowanie orkiestry). Zachęcenie dzieci do śpiewania poznanych piosenek, grania na instrumentach oraz innych przedmiotach wydających dźwięki. Ukazanie znaczenia muzyki dla człowieka: rozrywka, relaks, praca.

Poznanie pracy szewca /narzędzia, rodzaj usług/. Wyróżnianie rodzaju obuwia: sandały półbuty, botki kalosze itp. Wdrożenie do dbania o swoje obuwie (omijanie kałuż, oczyszczanie ich przed wejściem do budynku), poznanie przeznaczenia: wycieraczki, pasty do butów.

Ćwiczenia w zakładaniu obuwia (na właściwą nogę), zapinaniu obuwia lub zasuwaniu na suwak, nawlekania sznurówek.

Budowanie świata wartości poprzez obcowanie z bohaterami literackimi. Dostrzeganie potrzeb innych. Prawidłowe komunikowanie się z innymi dziećmi. (Program rozwijania komunikacji u dzieci w wieku przedszkolnym).

Klasyfikowanie przedmiotów według jednej cechy. Doskonalenie umiejętność liczenia.

Utrwalenie pojęcia para.

 

 

TEMATY KOMPLEKSOWE NA STYCZEŃ 2020 :

WITAMY NOWY ROK

ŚWIĘTO BABCI I DZIADKA

CO MOŻNA ROBIĆ ZIMĄ? ZIMOWE MISTRZOSTWA SPORTOWE

 

Zamierzenia na miesiąc styczeń :

Zapoznanie z tradycjami Nowego Roku. Określanie czasu trwania różnych czynności Rozpoznawanie charakterystycznych cech dla poszczególnych pór roku.

Dostrzeganie ważnej roli dziadków w życiu dzieci. Wdrażanie do okazywania szacunku wobec osób starszych. Przygotowywania niespodzianek z okazji święta dziadków.

Wiązanie zmian zachodzących w przyrodzie z aktualną porą roku. Rozumienie konieczności zabezpieczania się przed mrozem. Eksperymentowanie ze śniegiem i lodem – poznawanie właściwości śniegu i lodu. Posługiwanie się określeniami: zimny, mokry, miękki.

Poznawanie zimowych dyscyplin sportowych, zasad bezpieczeństwa podczas ich uprawiania. Posługiwanie się nazwami zimowego sprzętu sportowego: sanki, narty, łyżwy.

Rozpoznawanie komunikatów niewerbalnych (mimikę twarzy – uśmiechnięta, smutna itp.; ruchy ciała.) (Program rozwijania komunikacji u dzieci w wieku przedszkolnym).

Posługiwanie się nazwami kolorów podstawowych i pochodnych.

Kształtowanie umiejętności dostrzegania regularności i następstw pór roku – określanie czasu trwania różnych czynności np. zakładania butów itp.

Klasyfikowanie wg jednej cechy

Prowadzenie obserwacji przyrody w czasie spaceru. Określanie cech zimowej pogody. Obserwowanie płatków śniegowych w ogrodzie. Rozumienie zwrotów: unoszą się – lecą do góry, opadają – lecą na dół, wirują – kręcą się wkoło. Porównywanie kształtów, łączenie takich samych elementów w pary.