Kalendarz
Czerwiec 2020
P W Ś C P S N
« Paź    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
Programy

cpcd

patronaty-wspolpraca-04

10363771_845293105510139_3959499988221230523_n

Prenumeruj-Goniec-ZP

postheadericon Grupa V Smerfy

bajki-darmowe-smerfy

 

W roku szkolnym 2019/2020

Wychowawcy:

p. Elżbieta Łysoń

p. Małgorzata Kamińska

 

 

Drodzy Rodzice!

0d 13 marca na portalu iprzedszkole znajdziecie Państwo “zadania specjalne” :) czyli propozycje zabaw i aktywności dla naszych przedszkolaków.

Serdecznie zachęcamy do skorzystania z przygotowanych przez nas materiałów. 

GRONO PEDAGOGICZNE PRZEDSZKOLA 421

 


 
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZEJ
NA MIESIĄC MAJ 2020 R.
DLA GR. V „SMERFY”
 
TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC MAJ:
1. POLSKA TO MÓJ DOM
2. W KRAINIE MUZYKI
3. WRAŻENIA I UCZUCIA
4. ŚWIĘTO MAMY I TATY

 

ZAMIERZENIA NA MIESIĄC MAJ:
  • Podawanie nazwy swojej ojczyzny i jej stolicy. Poznawanie symboli narodowych: flagi, godła, hymnu narodowego.
  • Wskazywanie na mapie niektórych miast.
  • Rozwijanie zainteresowań muzyką. Zapoznanie z różnymi instrumentami. Poznawanie dawnych i nowoczesnych urządzeń służących do rejestrowania i odtwarzania muzyki.
  • Kształtowanie prawidłowych postaw społecznych, rozwijanie kontaktu społecznego. Szanowanie odmienności innych dzieci.                                      Rozpoznawanie i nazywanie emocji.
  • Wzmacnianie poczucia przynależności do rodziny. Identyfikowanie i nazywanie członków rodziny.
  • Rozwijanie umiejętności czytania metodą globalną i sylabową.
  • Posługiwanie się liczebnikami porządkowymi.
  • Mierzenie odległości za pomocą wspólnej miary, utrwalanie strony prawej, lewej.
  • Układanie rytmów 3–4 elementowych.
  • Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10. Układanie zadań z treścią.
  • Nauka układów tanecznych do twórczości Majki Jeżowskiej (program „Kraina Tańca”).
  • Kształtowanie zainteresowań czytelniczych (projekt „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”).

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZEJ
NA MIESIĄC KWIECIEŃ 2020 R.
DLA GR. V „SMERFY”
 
TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC KWIECIEŃ:
1. WIELKANOC.
2. PORZĄDKI W OGRODZIE.
3. PRACA ROLNIKA.
4. ZMISIOWANY DZIEŃ MATEMATYKI.
 
ZAMIERZENIA NA MIESIĄC KWIECIEŃ:
  • Zapoznanie z elementami kultury związanymi ze świętami Wielkanocnymi; wdrażanie do podtrzymania tradycji świątecznych.
  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych, utrwalanie zmian zachodzących wiosną w przyrodzie.
  • Utrwalanie wiedzy o przemienności pór roku i ich charakterystycznych cechach; utrwalenie informacji o pochodzeniu produktów spożywczych.
  • Rozwijanie funkcji wzrokowych, słuchowych, językowych, dotykowo-kinestetycznych i motorycznych w rozwiązywaniu zadań matematycznych.
  • Nauka tekstów piosenek i wierszyków z okazji Dnia Mamy i Taty.
  • Nauka układów tanecznych do opowieści ruchowej (program „Kraina Tańca”).
  • Kształtowanie zainteresowań czytelniczych oraz wykonanie zadań z poszczególnych modułów (projekt „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”).

 


 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZEJ
NA MIESIĄC MARZEC 2020 R.
DLA GR. V „SMERFY”
 
TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC MARZEC
1. WYNALAZKI.
2. W DAWNYCH CZASACH.
3. W MARCU JAK W GARNCU.
4. WITAJ WIOSNO!
5. ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU.

 

ZAMIERZENIA NA MIESIĄC MARZEC:
  • Rozwijanie zainteresowania wynalazkami (telefon, telewizja, komputer). Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa w internecie.
  • Poznanie nazw planet w Układzie Słonecznym.
  • Zapoznanie z procesem powstania bursztynu i węgla.
  • Pozyskiwanie wiedzy na temat pracy ludzi wykonujących zawód górnika, archeologa i paleontologa.
  • Utrwalenie informacji o charakterystycznych cechach wiosny. Rozróżnianie i nazywanie pierwszych wiosennych kwiatów.
  • Promowanie zasad zdrowego trybu życia.
  • Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie wiosną. Zapoznanie z nazwą i wyglądem ptaków przylatujących do Polski.
  • Rozwijanie wiedzy przyrodniczej na temat zwierząt  gospodarskich. Poznanie korzyści z hodowli zwierząt.
  • Wprowadzenie liter Z, z, F, f, W, w, Ł, ł, G, g, rozwijanie umiejętności czytania metodą globalną i sylabową.
  • Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10. Wprowadzenie znaków; =, -, =.
  • Doskonalenie umiejętności matematycznych przez określanie objętości płynów.
  • Nauka układów tanecznych do twórczości Majki Jeżowskiej (program „Kraina Tańca”).
  • Kształtowanie zainteresowań czytelniczych (projekt „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”).

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZEJ
NA MIESIĄC LUTY 2020 R.
DLA GR. V „SMERFY”
 
TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC LUTY:
1. BALE, BALE W KARNAWALE.
2. BAJKI, BAŚNIE, LEGENDY.
3. ZWIERZĘTA DOMOWE.
4. KIM BĘDĘ, GDY DOROSNĘ?
 
ZAMIERZENIA NA MIESIĄC LUTY:
  • Podejmowanie samodzielnych aktywności i uczestniczenie w zabawach tematycznych.
  • Poznawanie elementów kultury polskiej na podstawie legend; uświadamianie czym różni się legenda od bajki i baśni.
  • Poszerzenie umiejętności klasyfikacji zwierząt na płazy, gady, ssaki, ptaki i ryby.
  • Zapoznanie z tematem poszczególnych zawodów, utrwalanie informacji o pochodzeniu niektórych produktów, które jemy i których używamy na co dzień.
  • Poznanie/utrwalenie liter pisanych i drukowanych: K, k; N, n; P ,p; C, c.
  • Nauka mierzenia i warzenia za pomocą wagi, miary krawieckiej oraz inwencji twórczej.
  • Nauka układów tanecznych do twórczości Majki Jeżowskiej oraz tańce do opowieści ruchowej (program: “Kraina Tańca”).
  • Rozbudzanie zamiłowania czytelnictwa u dzieci, nauka piosenek tematycznych w realizacji poszczególnych modułów(projekt: “Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury”).
  • Realizacja projektu: „Cała Polska czyta dzieciom”- czytanie wybranej literatury dziecięcej przez zaproszone osoby/rodziców.

 


PLAN PRACY DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZEJ
NA MIESIĄC STYCZEŃ 2020 R.
DLA GR. V „SMERFY”
 
TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC STYCZEŃ:
1. ŚWIĘTO BABCI I DZIADKA
2. CO MOŻNA ROBIĆ ZIMĄ?
3. SPORTY ZIMOWE.

 

ZAMIERZENIA NA MIESIĄC STYCZEŃ:
  • Doskonalenie postawy szacunku wobec osób starszych; rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
  • Wykonanie upominków, wspólna zabawa z przybyłymi gośćmi.
  • Określanie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw.
  • Rozpoznawanie wybranych zwierząt po śladach na śniegu.
  • Utrwalenie informacji o sposobach chronienia swego ciała przed mrozem i wiatrem.
  • Poznanie zimowych dyscyplin sportowych.
  • Wprowadzenie liter B, b, R, r, U, u, S, s, rozwijanie umiejętności czytania metodą globalną i sylabową.
  • Rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez przeliczanie obiektów w najbliższym otoczeniu.
  • Wprowadzenie liczby i cyfry 8, 9.
  • Odtwarzanie rytmów ruchowo-słuchowo-wzrokowych.
  • Rozróżnianie i nazywanie figur geometrycznych: koło i trójkąt, kwadrat, prostokąt.
  • Nauka układów tanecznych do twórczości Majki Jeżowskiej (program „Kraina Tańca”).
  • Kształtowanie zainteresowań czytelniczych (projekt „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”).
 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZEJ
NA MIESIĄC GRUDZIEŃ 2019R.
DLA GR. V „SMERFY”
 
TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ:
1. PRAWA DZIECKA.
2. ZIMNO, CORAZ ZIMNIEJ.
3. ŚWIĘTA ZA PASEM.
4. ŚWIĄTECZNE TRADYCJE.
5. WITAMY NOWY ROK.

 

ZAMIERZENIA NA MIESIĄC GRUDZIEŃ:
  • Zapoznanie z podstawowymi prawami dziecka.
  • Zapoznanie ze zmianami zachodzącymi w przyrodzie na przełomie jesieni i zimy.
  • Zapoznanie ze zjawiskiem różnic czasowych na dwóch półkulach Ziemi.
  • Zapoznanie z przygotowaniami do Świąt Bożego Narodzenia w Polsce i na świecie.
  • Wytwarzanie atmosfery świątecznej poprzez inscenizację „Dziewczynka z zapałkami”
  • Wprowadzenie litery „l”, „L”; rozwijanie umiejętności czytania metodą globalną i sylabową; łączenie sylab w wyrazy
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez zabawy ruchowe.
  • Rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez przeliczanie obiektów w najbliższym otoczeniu.
  • Wprowadzenie liczby i cyfry 0 i 7.
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie kształtów.
  • Nauka układów tanecznych do twórczości Majki Jeżowskiej (program: “Kraina Tańca”)
  • Rozbudzanie zamiłowania czytelnictwa u dzieci, nauka piosenek tematycznych, omówienie praw dziecka (projekt: “Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury”)
 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZEJ
NA MIESIĄC LISTOPAD 2019R.
DLA GR. V „SMERFY”
 
TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC LISTOPAD:
1. ZDROWO SIĘ ODŻYWIAMY.
2. WARSZAWA- STOLICA POLSKI.
3. CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS.
4. JESIENNA POGODA.

 

ZAMIERZENIA NA MIESIĄC LISTOPAD:
  • Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za własne zdrowie i samopoczucie, kształtowanie zachowań prozdrowotnych.
  • Zapoznanie z \ Piramidą  Zdrowego Żywienia i Aktywności  Fizycznej. Klasyfikowanie produktów na zdrowe  i niezdrowe.
  • Zapoznanie z baśniowym wątkiem powstania nazwy Warszawy, herbem i jej wybranymi zabytkami.
    Rozwijanie zainteresowań pięknem naszego kraju.
  • Kształcenie umiejętności rozpoznawania różnych dymów. Uświadomienie szkodliwego wpływu dymu tytoniowego. Zwiększenie wrażliwości dzieci na miejsca, w których mogą być narażone na dym.
  • Poszerzanie wiedzy dotyczącej obiegowego ruchu ziemi, utrwalenie przemienności rytmu dzień – noc.
  • Poznanie zjawiska skraplania się pary wodnej i jego skutków dla środowiska przyrodniczego.
  • Utrwalanie pojęć związanych ze zmianami pogody w cyklu pór roku.
  • Odczytywanie i zapisywanie obserwacji dotyczących zjawisk atmosferycznych.
  • Wprowadzenie liter d, D, m, M, t, T, y, Y, rozwijanie umiejętności czytania metodą globalną i sylabową.
  • Rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez przeliczanie obiektów w najbliższym otoczeniu. Wprowadzenie liczby i cyfry 4, 5, 6.

 
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZEJ
NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK 2019R.
DLA GR. „SMERFY”
 
 
TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK:
1. DARY JESIENI.
2. DBAM O SIEBIE I ŚRODOWISKO.
3. DBAMY O ZDROWIE.
4. ZABAWY NA JESIENNE WIECZORY.
5. LISTOPADOWE WSPOMNIENIA.
 
ZAMIERZENIA NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK:
  • rozróżnianie i nazywanie warzyw rosnących w Polsce i w innych regionach świata
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania owoców krajowych i egzotycznych, doskonalenie umiejętności globalnego czytania
  • utrwalenie zasad bezpiecznego grzybobrania, odróżnianie grzybów jadalnych i niejadalnych
  • wprowadzenie litery O, o; E, e; I, i; A, a , rozwijanie umiejętności czytania metodą globalną i sylabową
  • wielozmysłowe rozpoznawanie niektórych darów jesieni
  • doskonalenie wiedzy dzieci na temat przetworów przygotowywanych z owoców i warzyw
  • rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez wprowadzenie pojęć: waga i ważenie
  • utrwalenie zasad zdrowego żywienia, wprowadzenie pojęcia zdrowy styl życia
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez zabawy ruchowe
  • rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez przeliczanie obiektów w najbliższym otoczeniu,wprowadzenie liczby i cyfry 1, 2 i 3
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat
  • kształcenie sprawności manualnej rąk i wyobraźni twórczej dzieci
  • utrwalenie informacji dotyczących zmian zachodzących jesienią w przyrodzie
  • wdrażanie dzieci do odróżniania elementów świata fikcji od rzeczywistości
  • wyrażanie emocji za pomocą muzyki i tańca; przypomnienie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez rozpoznawanie niektórych monet i banknotów
  • utrwalenie wiedzy o zawodach ludzi związanych z pracą w teatrze: aktor, sufler, scenograf, reżyser itp.
  • rozpoznawanie charakterystyczne cechy niektórych osób z rodziny
  • używa określeń: najmłodszy, najstarszy, starszy od…, młodszy od…, wcześniej, później, dawno, niedawno
  • rozwiązywanie i układanie zagadek słownych